beckaasblogg

Alla inlägg den 1 december 2011

Av beckaasblogg - 1 december 2011 20:18

imorgon drar jag till idol med bästaste clarahttp://irreterandeflugor.blogg.se/ kolla in!

men först är de skola och stallet, men kommer nog gå lite tidigare från skolan för att hinna med allt, asså jag har faktiskt inte så jätte mycket att skirva om just nu.

Men jag ska försöka göra mitt bästa.


Jo en sak va de, jag tycker att kärlek är piss, asså att man kämpar för någon man vet att man kanske inte får.

Jag hatar när man inte vet, kärleken gör dig blind, den gör dig sjuk och dum.

att först veta av andra att den gillar en, känns de bra, men när man sen inte märker det något alls.

Visst, vi träffas inte så ofta, men wtf.

aja, jag kanske inte ska låta mina problem gå över på er. 

Men just nu orkar jag inte vara den Rebecka som ALLTID skrattar och är glad.

Och den Rebecka som aldrig deppar och den som lyser upp andra, jag orkar inte vara den jag är.

jag vill bara vara onsynlig ett tag, det känns som att personligheten tar över mig, min personlighet är en person som ALLTID är glad och sprallig och en person som sprider glädje bland andra, men nu när man är i dessa situationerna då man varken vet ut eller in så pallar jag inte.

Jag vill ha någon som lyser upp min dag och får mig att må bättre.

Jag har grymma kompisar som alltid stöttar mig, asså äkta kompisar, alltså inte sånna ''kompisar'' som ena dagen är gryymt schyssta och finns för dig för att dom får sig en liten lossas kompis på köpet som dom sen dagen efter slänger i soptunnan för att den inte var lika värdefull den dagen och sen kommer tillbaka 2 dagar senare och är bästa vänner igen som alltd stöttar dig.. NOT det är så fel så att jag kan spyyyy på det.

Men nu när jag inte visar mitt rätta jag just nu som är en deppig tjej med massa ''problem'' som bara vill komma ifrån allt och alla och komma till en värld där allt är bra och där inget handlar om hur man ser ut och hur man är som person.

För varför inte vara sej själv, om de inte går hem hos andra är det deras problem, inte mitt, jag kommer aldrig ändra på mig för att någon annan säger det eller att någon annan snackar skit bakom ryggen på dig och sen får veta det.

Jag skiter fullständigt i vad ni tycker om mig, om ni verkligen inte ''tycker om mig'' varför bryr ni er och snackar skit istället för att säga vad i tycker face to face och sen är det bra.

LÅT MIG SE UT HUR FAN JAG VILL, det är ren avensjuka, jag kan inte hjälpa att jag går hem hos andra som inte ni gör, va er själva och bry er inte om vad andra gör och säger, får då kan jag säga att du får mer vänner, och då menar jag vänner, sånna som inte falska och gör det ni gör, snackar skit ger fula blickar och fullständigt skiter i om någon annan blir sårad, va inte bara med den som är ''tuff'' och snackar skit för att du ska komma in i gänget. 

Utan välj dina egna vänner, för du får inga vänner för att du är någon som du inte är, du får bara falska vänner som sen inser vem du är och lämnar dig, jag känner igen mig i det.

Men då om du är dig själv hela tiden och får vänner som vekligen tycker om dig för den du är.

Och om du inte hittar just dina vänner just nu så vänta, vänta på de rätta istället för att ta något som inte tar dig för den du är.


Just detta är nu, allt är falskt och drygt, varför ska de vara såhär igentligen ?

det är ju inte rätt. 

Att folk ska behöva välja sina vänner genom ''status''

för varför skulle det annars finnas ordet ''outsiders'' de är ju just det som det hänger på.

Att om en bland dom högre statusarna hänger med någon med lägre status så hamnar plötsligt den ena till en väldigt låg nivå.

Det ska inte vara så, att andra ska berätta för dig vem du ska vara med.

som tillexpempel en gång, i skolan, jag kan ju inte direkt säga att jag är blyg och så, så jag bjuder på mig själv och är den jag är, så jag har ju en ganska hög status i klassen, så går min kompis förbi en annan tjej i min klass som jag aldrig igentligen har kommit överäns med och säger - jag tycker inte att du ska ömgås med Rebecka för att hon är elak-

Vad är inte du då kan jag säga, och direkt när jag fick reda på det gick jag fram till henne och sa det facde to face vad jag tyckte och nu är det bättre, men vissa personer går inte att ändra på på det sättet.

För det jag hatar mest av allt i hela livet är skitsnack.

Så tänk på detta nu, jag vill att det ska få ett slut.


Pust, men nu ska jag försöka återhämta mig och börja om, men det är inte alltid lika enkelt.

/becka        

Presentation

hej alla bloggläsare, hoppas ni gillar min blogg, i bloggen skriver jag lite om mitt liv och om mina fantastiska hästar !

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

vad vill du att jag ska göra på bloggen mer?
 bloggsa om mina hästar?
 blogga dagens outfit?
 visa sminktips :s?
 blogga om mitt liv?
 blogga om dagen?
 blogga om musik?
 blogga om mig ?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

tävlingar

tävlingar

I morgon bär det av till varberg !!! 

bloggar om resultat senare, ska försöka uppdatera en film med ;)

gästbok !


Ovido - Quiz & Flashcards