beckaasblogg

Alla inlägg under november 2011

Av beckaasblogg - 30 november 2011 16:51

Som ni kanske visste så va jag ju och hopptränade för amanda igår..

och de gick SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRA asså träningen var magisk, man ville liksom inte sluta hoppa, vi hoppade en 110-115 bana men gryymt flyt och gryyyma språng.

Det går bara inte att beskriva känslan när det händer, han är fantastik att hoppa och bara flyger över allt.

Han Kan Hoppa Hög Hus !


Asså jag måste bara ta upp dethär igen.... 

Det är helt fail, asså. 


För mer än ett år sen den dagen jag fick hem bilbo, så kan man inte säga att det var den bästa starten, utan de började med att han fick kolik samma dag, och jag trodde att de va slutet på början, jag trodde att allt skulle bli svårt och ingenting skulle bli som förut, med tävlingar var och varanan helg, och bilbo som kanske bara hade hoppat... 50-70 cm. till nu, när vi tävlar upp till nationel L:A och hoppar 110-115 banor på träning med fult flyt och högt över.

är verkligen stolt över alla mål vi har satt och sedan uppnått.

Jag är så stolt över honom och jag är så glad att jag inte gav upp, för de vi har tillsammans och det teamet vi är, är oslagbart, ingen kan slå oss, vi är teamet som dominerar på banan och de teamet som har roligast.


För när man inser att man har det bra och att allt bara är så fett grymt är när man har haft motgångar, för om du inte skulle haft motgångar, hade du då glädjats åt det som igentligen är bra, fast du är för bortskämd med det du och din häst har? 

Det är klart att det är bra om det hela tiden går bra, men jag snackar oxå om utveckling.

För efter de motgångar jag och bilbo har haft den senaste tiden, har nu vänt om till att de känns som att tävlingssesongen 2012 kommer bli fet !

med massor av vinster och placeringar men framför allt massor med träning och glädje.


Jag själv sätter upp mål för mig själv och bilbo, vi kämpar tills vi uppnått  dom.

Jag är inte bara ute efter vinster och andra placeringar, utan att nå upp till mina mål.

För då kanske det blir några vinster efter ett tag.

och det är så sjukt viktigt att du och din häst har kontakt och passar bra ihop, att ni till exepel sopar banan eller vinner TILLSAMMANS, jag och bilbo kan komunicera med varadra och förstå varandra som många andra inte kan, så tänk på det. 

För då kommer du långt.

     

/becka       

Av beckaasblogg - 30 november 2011 15:19

Mer uppsats om gårdagen senare ! :)/ becka

Av beckaasblogg - 28 november 2011 22:01

/becka

Av beckaasblogg - 28 november 2011 21:15

1. Våga stå emot fel saker. Våga saäga ifrån när nån blir illa behandlad. Hör du skitsnack, så säger jag ofta ifrån. seriöst jag GÖR det. Stå inte bara & lyssna & tyck en massa. Säg :

- Asså, varför snacka om en person du inte känner, säg det till han/hon istället.

Jag lovar dig att den kicken du FÅR är guld. Stå inte upp för nolifers skitsnack, som hittar sina ”bästa” vänner på FB & har bara randoms skitsnackare i verkligheten. DET vinner du RIKTIGA vänner på. Jag har gjort det.

Tro inte att dina nät/FB vänner finns för dig i verkligheten. Det är dom som är svagast när det gäller. Riktiga vänner – är dom som vill vara med dig & umgås med dig. Stå upp för dina RIKTIGA vänner – hör jag skitsnack – säger jag…IFRÅN. Pronto.




2.  Nå dina mål.

Att låta andra sitta & sura över dina framgångar – jag bjuder. Jag KÄMPAR 24/7 med att nå mina mål. Jag har inte cyklat runt på en cykel i området 6 timmar om dan för att komma dit jag är idag. Jag har KÄMPAT.MISSLYCKATS.GRÅTIT.SKRATTAT & FIGHTATS.

Sätt upp ett mål. Idag ska jag hoppa 50 cm & GÖR det. Missa inte PA 3 avsnitet (det handlar om det). Idag skall jag säga till nån: Jag älskar dig. Gör det & då har du gjort en person glad & lyckats med ditt mål. Idag skall jag göra 2 läxor. Skit i datan i 1 timme & GÖR läxan & u har NÅTT ditt mål.

NÅ MÅL är grymt kickande framåt. JAG NÅR MINA MÅL VARJE DAG…..










3. Va dig själv.

Folk snackar endå. Va den du är seriöst. Hade mina föräldrar förökt ändra på mej hade jag dött. Jag är den jag e. Försökt ändra på mej för att nån kille skall bli mer kär…..give it up lixom. Funkar NOT. Va stolt över att du är knasig, eller duktig på nåt. Sträck på dig. Det gör jag!





4. Va rädd om dig. Jaga inte nån som inte vill ha dig. Va inte med vänner som inte uppskattar dig. Rid inte en häst du inte klarar av.


Va istället med vänner som älskar dig & rid hästen du fixxar grymt = då blir du bäst :) Om killen inte vill ha dig, hans förlust…right ;-)





Kan jag, då kan NI!!   




/becka


http://nellieberntsson.se/ 



Av beckaasblogg - 28 november 2011 21:10

Folk stör sig. Seriöst – vi bor i Sverige. Man SKA störa sig lixom. På nån i klassen, kompisen i smyg eller nån på en anna skola. Hur trycker man till nån då?? Sådär  gott att man får en annan människa att må riktigt dåligt, så att man sen kanske mår liiite bättre själv – fast man egentligen mår sämst av alla. Hur gör man??

Jo man småtykar sig på Fb. Där kan ju ingen komma åt en. Man trycker på gilla knappen så att den nästan e sliten åt allt & allting HELA tiden. Man gillar ALLT. ALLT – finns inget man INTE gillar. Skriver lite småtykna kommentarer, lägger sig i andras diskussioner & bara e allmänt nolifer i ett random skal.

Vips har man blitt nån. Man har ”fått” 2 kompisar som tycker samma. Vi har hittat ”nån” att göra oss roliga över. Yippeeee…..äntligen. Åhh ja e så glad..åhh jag har fått 2 låtsas vänner. Skit i den personen vi ”hängde” ut eller den personen vi va taskiga mot. Jag har vunnit 2 ”nya” vänner :)

BEEEEP, WROOONG – BEEP – FEEEEEL – WRONG WAY TO DO IT @@@@@

DU vinner inget på det. Noway. Du vinner 0 respekt, du vinner nothing at all. Tror du att dom 2 kompisarna kommer finnas för dig? Tror du att DITT egna dåliga va de nu heter kommer bli mindre dåligt??

För att du gör dig rolig på nån annan? Snarare pinsamt. Du är en sån typisk person – som i slutändan kommer bli nobody @ all.

NI som e liite tuffare. OM det är nån som stör dig sååå mycket. Ta det face 2 face istället. Säg vad du tycker. Droppa internet. Fail. Ta det face 2 face. VÅGA stå för vad du tycker. DET är respekt om nåt.

Finns SÅÅÅÅ  sånna personer. Nästan inga. Eller har INTE träffat nån sån överhuvudet taget.Tyvärr Den killen kommer jag bli kär i, den tjejen kommer bli min vän.

Va ingen fegis. STÅ UPP för vad du tycker. Bli ingen NÄTMOBBARE.

/becka               

Av beckaasblogg - 28 november 2011 07:50

klockan är 07 50 och jag har igentligen ingen tid att skriva detta nu men kände att jag var tvungen ! 

de blev jäätte dålig bloggning igår, men hade verkligen fullt upp ! 

men en sak iaf, jag färgade ju håret igen, och denna gången blev de faktiskt skillnad !

detta va ju första färgningen !

och såhär blev det igår, blev ganska nöjd!

men nu måste jag till skolan i detta skit vädret, menmen, jag bloggar mer i skolan med ipaden.

/becka   

Av beckaasblogg - 27 november 2011 15:25

första advent.... REDAN herregud vad tiden går snabbt då, de va ju precis sommar...

Fast man kan inte direkt säga att det är vinter... asså shet va det blåser, kommer ju värsta stormen snart..


Sen drar jag till lisa, men innan det blir de hårtoning igen.. men denna gången hoppas jag att de blir bra, eller de är ju bra som det är men kanske en aning mörkare vill jag ha det ! :)


men vi får se, det blir iaf för och efter bilder :)

/becka

/becka  

Av beckaasblogg - 26 november 2011 21:36

hahah, blev typ ingen skillnad, lite kanske men iiintye mycket, så jag färgar om det i morgon :)


här är det iaf ! före:

F 

efter :   

den enda skillnaden är typ att jag har fixat håret på andra bilden :S :/

/becka  

Presentation

hej alla bloggläsare, hoppas ni gillar min blogg, i bloggen skriver jag lite om mitt liv och om mina fantastiska hästar !

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

vad vill du att jag ska göra på bloggen mer?
 bloggsa om mina hästar?
 blogga dagens outfit?
 visa sminktips :s?
 blogga om mitt liv?
 blogga om dagen?
 blogga om musik?
 blogga om mig ?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

tävlingar

tävlingar

I morgon bär det av till varberg !!! 

bloggar om resultat senare, ska försöka uppdatera en film med ;)

gästbok !


Ovido - Quiz & Flashcards