beckaasblogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av beckaasblogg - 31 augusti 2011 21:57

GODNATT BLOGGEN !

Av beckaasblogg - 31 augusti 2011 20:51

         

  HAHA, kul att se sig själv så  !! 

HAHAH 

/becka  

Av beckaasblogg - 31 augusti 2011 20:47

HAHA, en från förra året....

   och en från... aa den senaste bilden ....

/becka :)

Av beckaasblogg - 31 augusti 2011 20:22

mormor kom hem från USA i förrgår och har köpt massa fina saker, älskar verkligen henne ! 

bilder kommer här (y)

         + en tjocktröja som jag inte fick med på bild !

men fett stolt och nöjd !! 

/becka

Av beckaasblogg - 31 augusti 2011 06:40

kom hem sent igår efter hoppträningen ! den började kl 10 örver 8 och va en timma, så de blev väldigt sent ! men det var det värt !!

han var GRYM ! vi övade mest bomövningar och stuts och islutet banna, men korta galoppbommar och långa och samma sak i trav, kände verkligen att jag fick kontroll över honom, härligt kännsla ! 

men det va iaf därför det inte blev så bra bloggning igår...

men det va ju inte bara en bra dag igår..... jag skulle ju hämta ut min mobil på ica efter som min farbror skickade den ! och så skickade han den i mitt namn, och så när vi skulle hämta den så fick vi inte hämta ut den efter som att JAG inte hade ngn giltig legitimation och att de stog i mitt namn !! SSÅÅÅÅ löjligt, dom ser väll att det är jag elller ??!?!?!? :@@ 

blev så jävla arg, så nu är dom tvungna att skicka tillbaka mobilen ända till min farbror så att han skulle ändra namnet och skicka tillbaka den ?!?!

såå hopplöst ! -.-

/becka  väääääääääääärldens sötaste lisa på bild !

Av beckaasblogg - 30 augusti 2011 15:50

pluggar spanska med lisa nu då! 

 

Av beckaasblogg - 29 augusti 2011 20:35

mina hästar betyder allt för mig inprencsip !

jag började rida på en ridskola i mölnlycke som hette Annas ridcenter när jag var 4 och ett halvt år, där red jag tills jag var 6 och ett halvt år då jag fick hyra en häst som hette pippå som var världens snällaste B-ponny skäck ! hon var svartvit. först red jag henne en dag i veckan, och resten ridskola, men ju längre jag red på henne fick jag ha henne på helfoder 4-6 dagar i veckan, jag började hoppa lite clear rouder med henne och var felfri i varenda en. jag verkligen älskade henne, som jag också gör nu... 

sen när jag fyllde 7 och ett halvt år blev hon till salu, och jag vet inte hur mycket jag tjatade på mina föräldrar, mamma kom på min sida, men pappa var dessvärre svårare att övertala



Det var ganska nära jul. högst upp på min önskelista.. kan ni gissa kanske...

såklart Pippå, men när jag visade den för mamma sa hon såhär:  det är väll klart att man får önska sig saker, men en häst för 40 tusen kr kommer du inte få.

Men jag gav mig inte, hon stod högst upp på listan och högst upp i mina tankar ! 

inget kunde gå fel i mina tankar..

Då var det julafton och jag satt nere vis julgranen och bara kollade. På morgonen hade mamma och pappa lovat mig och min bror Jonathan att vi skulle få vårat största paket, eftersom att det var det vi inte kunde vänta på...

då åg vi under granen att Jonathan har fått ett JÄTTE stort paket, men jag hade bara ett lite kuvert...

men så öppnade vi..  de var en slags skylt i mitt paket, jag vände på skylten och läste..

: Pippå

  imp. england 

  1996

ägare:..... rebecka haglund !!!! 

Asso så mycket som ja grät och var glad då har jag aldrig varit i hela mitt liv! 

det är och kommer alltid vara den bästa dagen i mitt liv. När jag fick min första ponny ! 


Men åren gick och vi tävlade och vann massor av tävlingar, bara plockade plankätter och rosetter på varje tävling, men efter fyra år 2010 växte jag så smått ur henne och det var dags att sälja, det var nog det svåraste jag gjort i hela mitt liv, den 24 september 2010 stod jag inte längre som ägare... jag grät dag och natt i flera veckor, men hon har det jätte bra och kommer stanna där tills livets slut! 

Men den 11 september 2010 köpte jag bilbo, en Shagya-arab blandat med New Forest, Hans mamma heter O Bajana och hans pappa är Sörbys Sun Roy bilbo är en C ponny 7 år och fux världens finaste ! 
, han var knappt hoppad ens 40 cm, nu tränar vi för larry zetterman och amanda eriksson, och klättrar oss upp i klasserna, vi började hoppa L:D L:C lokal och kom felfri utan vägran varje tävling ! nu hoppar vi utan tvekan L:A regional och har till och med startat en L:A+ 5, han är underbar att hoppa och har aldrig stannat på 7 år, alltså hela hans liv ! 

nu tävlar vi mycket och försöker klättra ännu mer i klasserna !

bilbo är en C ponny 7 år och fux världens finaste ! kommentera gärna med frågor om det är ngt jag har glömt att skriva !   dom första bilderna är pippå (L)                 och nu kommer bilbo !                          

och såklart justin bieber !!

             

min hund !

och alla mina vänner och min familj !!!

/becka     

Presentation

hej alla bloggläsare, hoppas ni gillar min blogg, i bloggen skriver jag lite om mitt liv och om mina fantastiska hästar !

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

vad vill du att jag ska göra på bloggen mer?
 bloggsa om mina hästar?
 blogga dagens outfit?
 visa sminktips :s?
 blogga om mitt liv?
 blogga om dagen?
 blogga om musik?
 blogga om mig ?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

tävlingar

tävlingar

I morgon bär det av till varberg !!! 

bloggar om resultat senare, ska försöka uppdatera en film med ;)

gästbok !


Ovido - Quiz & Flashcards